ict innovatie

Act vergelijken

Monday, 17-11-2014  

Act is crm software. En er zijn verschillende versies van act. In dit artikel zullen we deze drie verschillende versies van act eens onder de loep nemen. Wat zijn de verschillen en wat zijn de overeenkomsten? Als u zich eerst wat wilt inlezen in wat act voor een type software is, dan zouden wij u aanraden dat eerst te doen: het is namelijk nogal specialistisch van aard en mogelijk lastig te begrijpen als u hier niet al wat informatie over heeft gelezen. Voor degene die zich al wel hebben ingelezen: lees voort en laten we meteen beginnen!

Act pro of premium?

Er zijn drie verschillende varianten van act:

  • Pro
  • Premium
  • Hosted

Act pro kost 209 euro per gebruiker en heeft al heel wat functionaliteit. Denk bijvoorbeeld aan het beheren van contacten, aan het indelen in groepen van deze contacten en ook aan het organiseren van bedrijven en bedrijfsgegevens. Daarnaast bezit act ook de mogelijkheid om met een kalender te werken om activiteiten te plannen. Zo kunt u bijvoorbeeld op bepaalde momenten van de maand of de dag bepaalde activiteiten laten voltooien. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsbrief of een dergelijke constructie. Een ander optie die met act pro mogelijk is, is naamloze integratie met bekende software en andere digitale producten. Dit is heel handig als u van deze services gebruikt wilt maken en daarnaast deze functies wilt aansturen met behulp van het act. Dan kunt u de zaken automatiseren, wat natuurlijk uiteindelijk veel scheelt in de arbeidskosten. Ook de verkoopkansen kunnen in deze versie van act gemanaged worden en bepaalde zaken kunnen in de pipeline gestopt worden. Daarnaast zitten er enkele e-marketingservices ingebouwd en bestaat de mogelijkheid dat er allerlei rapportages geproduceerd worden door het systeem, geheel automatisch als ze eenmaal aangemaakt zijn. U zou dan elke week een rapportage kunnen ontvangen bijvoorbeeld van het aantal nieuwe klanten in het systeem en welk gemiddeld profiel deze mensen hebben: en hoe verschillen deze klanten van de rest die er in act staan. Maar ook de zakelijke relaties kunnen er in verwerkt worden. Zo kunnen in de agenda alle zakelijke activiteiten met deze relaties worden opgeslagen, inclusief de bijbehorende details zoals voorgaande afspraken, de geschiedenis met deze relatie, documenten die belangrijk zijn om door te nemen ter voorbereiden op het contact met deze relatie en eventuele notities met extra informatie. Dit alles verzamelt het systeem voor u op één locatie, zodat alles overzichtelijk en makkelijk te bekijken valt. Niets ziet u meer over het hoofd met act pro. Als u een groter bedrijf bent, met meerdere teams die allen in het zelfde crm willen werken, dan is act premium misschien geschikter voor u. Dit systeem maakt het namelijk mogelijk dat een grotere organisatie gebruik maakt van hetzelfde systeem: alle informatie is dus wel aanwezig, echter de veiligheid is ook gewaarborgd. Niet alle teams kunnen namelijk alle opgeslagen notities, agendapunten, en andere relatiegegevens. En u als beheerder kunt dan bepalen wie toegang heeft tot welke informatie, wat fijn is aangezien de telefonisch klanten medewerker natuurlijk niet bij de persoonlijke notities van de directeur hoeft over gesprekken met grote partners. Daarnaast is het hele systeem ook ingericht in hoe te werken met verschillende groepen. Het kan namelijk per team een apart dashboard aanmaken waarin de gegevens en de activiteiten staan die voor hun belangrijk staan. Daarnaast kunnen ook voor deze groepen relevante rapportages automatisch aangemaakt worden, wat natuurlijk ook fijn is. Voor elk team precies de juiste informatie en de juiste mogelijkheden: dat maakt het werk efficiënter en veiliger! Een ander element dat fijn is van act premium is de mogelijkheid om de software zowel te installeren op Windows als op uw eigen hostingservice, en ook kan het op de servers van het bedrijf komen te staan dat deze software produceerde. Een laatste element dat wel eens fijn zou kunnen zijn om te bezitten, is de mogelijkheid om zeer nauwkeurig de administratie te regelen. Dit kan met act premium, zelfs inclusief een groot aantal uitrolopties. Voor meer informatie hierover kunt u altijd de producent benaderen, die u hier alles over weet te vertellen.

De hosted variant

Ten slotte hebben we dan nog de hosted variant. Deze staat naast de pro en premium versies. Het lijkt veel op de premium variant, met enkele belangrijke verschillen. Deze verschillen zijn ten eerste natuurlijk dat deze versie op de servers van de act producent staan. Dit garandeert de beveiliging en het onderhoud, dat door hun vakkundige experts wordt verricht. Act hosted werkt ook zeer goed op team verband met dezelfde opties. Een eerste verschil is dat deze versie niet de mogelijkheid biedt om e-mails te back-uppen. Ook kan deze versie niet op Windows geïnstalleerd worden, wat niet zo vreemd is aangezien hij alleen op de webservers staat van de softwareproducent. Een ander verschil is als laatste dat de hosted versie niet de geavanceerde administratie opties heeft, zoals we die eerder bespraken. Het grote voordeel van deze variant is dat omdat het online staat, alle gebruikers er altijd met hun tablets, smartphones, laptops en computers op kunnen om in real time de klanten relaties te kunnen zien. Dit is fijn, want dan kunnen de collega’s snel bij hun agenda, bij hun afspraken, bij hun documenten en bij de rapporten. Binnen deze gehoste versie zijn nog weer vele verschillende varianten. Als u hierin geïnteresseerd bent, dan kunnen we u aanraden: neem contact op met de experts van de producent!


Comments are closed.