webdesign en webdevelopment

Kies voor Google Adwords optimalisatie

Monday, 31-7-2017  

Als jij als ondernemer gebruik maakt van de mogelijkheden die Google biedt wat betreft adverteren, dan is het raadzaam om voor Google Adwords optimalisatie te zorgen. Veel mensen gebruiken zoekmachines om de producten te vinden die zij willen kopen en het kan daarom zeker geen kwaad om een dergelijke reclamecampagne op te zetten. Dit kan het aantal leads naar jouw site absoluut doen stijgen en jouw omzet doen verhogen. Mits je het op de juiste manier aanpakt en Google Adwords optimalisatie hoort daar zeker bij. Veel ondernemers zijn hier echter niet van op de hoogte en pakken het daardoor niet op de juiste manier aan. Zij starten hun campagne en kijken hier vervolgens eigenlijk niet weer echt naar om. Dat is jammer, want op die manier heb je eigenlijk geen idee wat je nu bereikt met het budget dat je er in gestoken hebt. En dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten, je moet immers zien of het effect heeft dat je dergelijke advertenties plaatst of niet. Is dat niet het geval, dan kun jij je geld beter op een andere manier besteden. Regelmatig aan de slag gaan met Google Adwords optimalisatie is dan ook zeker aan te raden.

Voorkom veelgemaakte fouten door Google Adwords optimalisatie

Wat zijn nu veel gemaakte fouten als het aankomt op het adverteren op deze wijze, zonder dat er gebruik gemaakt wordt van Google Adwords optimalisatie? Een eerste fout die veel ondernemers maken, is dat ze zoekwoorden gebruiken die te breed ingesteld zijn. Het lijkt misschien handig om zoveel mogelijk mensen te bereiken, maar in feite heb je hier juist helemaal niets aan. Verkoop jij bijvoorbeeld een product dat specifiek gericht is op jongeren, dan heb je er geen baat bij dat ouderen jouw advertentie tegenkomen. De zoekwoorden zo instellen dat jij heel gericht je doelgroep kunt bereiken is dus een van de zaken die je kunt ondernemen in het kader van Google Adwords optimalisatie. Een andere fout die vaak gemaakt wordt, is dat de advertentietekst niet relevant genoeg is en daardoor niet effectief is. Het is daarom verstandig om altijd diverse teksten te schrijven en te kijken welke het slechtst presteert, deze tekst kun je dan herschrijven en zo ontdek je wat jouw klanten aanspreekt. Ook kan van belang zijn om een locatie-extensie en oproepextensie toe te voegen. Zo kunnen potentiële klanten jou zo snel mogelijk bereiken. Tot slot is Google Adwords optimalisatie zinloos als de landingspagina’s waar mensen vervolgens op terecht komen niet relevant, niet up to date en niet goed geschreven zijn, dan haken mensen alsnog snel af en heeft jouw campagne ook geen zin.

Team Nijhuis staat jou graag bij

Er zijn dus verschillende aspecten van belang bij Google Adwords optimalisatie. Het kan zijn dat jij hier heel graag mee aan de slag gaat, maar voor de meeste ondernemers zal gelden dat ze hier eigenlijk niet de tijd voor hebben en dat ze ook te weinig kennis van zaken hebben om zich hier zelf mee bezig te houden. Wil je desondanks toch graag Google Adwords optimalisatie uitvoeren, om jouw advertentiecampagne zo optimaal mogelijk te laten verlopen? Dan is het aan te raden hiervoor een specialist in te schakelen. Een goede keus op dit gebied is Team Nijhuis. Deze professionals hebben al heel veel jaar ervaring met digitale marketing, waardoor zij jou hier zeer goed bij kunnen helpen. Niet alleen met Google Adwords optimalisatie kunnen zij jou van dienst zijn, maar ook met bijvoorbeeld:

  • content, e-mail, sociale media en inbound marketing
  • webanalyse
  • het ontwerpen van een huisstijl
  • zoekmachine optimalisering

Voor alles op het gebied van digitale marketing zit je bij Team Nijhuis dus helemaal goed!


Comments are closed.